موضوعات داغ

جواهرات مناسب با فرم صورت چه ویژگی ‌هایی دارد؟

نوع جواهرات قابل استفاده برای فرم های صورت متفاوت

خلاصه نوشته
  • امروزه استفاده از جواهرات بیشتر به منظور افزایش زیبایی و جذابیت چهره و استایل کلی فرد صورت می گیرد. همین امر باعث می شود تا ما، به عنوان یک مصرف کننده و خریدار جواهرات اطلاعاتی در مورد نحوه اثرگذاری هر جواهر بر چهره با اندام مان داشته باشیم

چه جواهری به چه نوع صورتی می آید؟

جواهرات مناسب با فرم صورت و اندام چه ویژگی ‌هایی دارد؟

تنوع جواهرات قابل استفاده برای فرم های صورت متفاوت

جواهرات از ابتدای زندگی انسان ها همراه آن ها بودند. دلیل اصلی این پیوند بین بشر و جواهرات، ذوق و زیبایی شناسی در ذات انسان ها است که هزاران سال قبل آن ها را به ساخت جواهرات مختلف وا داشت و این عرصه امروزه به عنوان صنعتی بزرگ در دنیای فشن در حال کار است. قدم هزاران ساله صنعت جواهر سازی و خلاقیت ذاتی انسان باعث شده تا انواع مختلف جواهرات ساخته و استفاده شوند. به طوریکه پادشاهان قدیم برای تزئین سلاح های خود مانند شمشیر و کمان و یا زره نیز از طلا یا سنگ های قیمتی استفاده می کردند.

قدمت و کاربرد جواهرات در زندگی انسان ها استفاده از زیور و جواهر، به طول تاریخ چند هزار ساله انسان‌ها برمی‌گردد و ابتدایی‌ترین نشانه های کاربرد جواهرات به بیش از هفت هزار سال قبل می‌رسد. در زیورها از صدف‌ها و دیگر سنگ‌های زینتی زیبا به کار می‌رفته که علاوه بر جنبه‌های زیبایی و زیوری، با اعتقادات پزشکی و حتی جادویی همراه بوده است. این به خاطر تنوع رنگ و شکل سنگ ها بوده است که آنها را «گوهر» می‌نامند.

بعضی بر این باورند که گوهرها، انرژی مخصوص و خواص درمانی دارند و برای درمان دردها و امراض جسمی و روانی کاربرد دارند. حتی به تازگی سنگ ها در صنایع زیبایی، مانند رفع چین و چروک پوست کاربرد دارند. زیورآلات به طور کلی از یک قطعه فلز گرانبها مثل طلا، نقره، پلاتین یا سایر فلزها تولید می‌شوند و هنگامی که در آن‌ها سنگ زینتی یا گوهر استفاده می‌شود، به آن «جواهر» می‌گویند.

تنوع جواهرات برای فرم های صورت متفاوت

امروزه استفاده از جواهرات بیشتر به منظور افزایش زیبایی و جذابیت چهره و استایل کلی فرد صورت می گیرد. همین امر باعث می شود تا ما، به عنوان یک مصرف کننده و خریدار جواهرات اطلاعاتی در مورد نحوه اثرگذاری هر جواهر بر چهره با اندام مان داشته باشیم. به عبارتی دیگر باید بدانیم که چه نوع جواهری به چهره و لباس ما بیشتر می آید.
برای مثال افراد سایز بزرگ بهتر است که از بازوبند استفاده نکنند. چرا که بازوبند توجه را به سمت بازو جلب می کند به همین خاطر این جواهر برای افراد لاغر مناسب تر است. یا چوکر ها و گردنبندهای طوقی بیشتر برای گردن های باریک و بلند مناسب هستند چرا که زیبایی آن ها را چند برابر می کنند.
و در آخر به یاد داشته باشید که هیچ قانونی نمی تواند شما را از داشتن استایل مورد نظرتان باز دارد، شما می توانید تمام این قوانین را دیده بگیرید و سبک خود را بسازید.

  • فرم صورت بیضی:

اگر زوایای پیشانی چانه و گونه شما در یک راستا قرار دارد و گوشه های فک و چانه شما منحنی است باید بگویم که شما دارای فرم صورت بیضی شکل هستید.
اگر شما صورتی بیضی شکل دارید تقریبا تمام مدل های جواهر باید به صورتتان بیاید.

  • فرم صورت دایره:

اگر پیشانی و چانه شما کوتاه باشد، طول و عرض صورتتان با هم برابر است و زوایای گوشه پیشانی و فکتان منحنی است، شما دارای یک صورت دایره ای هستید.
برای صورت های دایره شکل باید بگوییم گردن آویزی که دور گردن می ‌پیچد و پلاک ‌های آویز بلند دارد انتخاب های مناسب زیادی وجود دارد، از جواهرات مناسب دیگر برای این نوع صورت‌ ها گوشواره‌ های میخی و آویزی که زاویه تیز مربعی یا مستطیلی دارند می ‌توان اسم برد، گوشواره ‌های بلند نیز به این نوع صورت ‌ها جلوه زیبایی می‌ دهد.

  • فرم صورت مربع:

اگر گوشه های پیشانی و فک شما تیز است و باهم در یک راستا قرار گرفته و به طور کلی صورتتان دارای طول و عرض برابر است شما دارای فرم صورت مربعی هستید و استفاده از جواهراتی که زاویه صورتتان را نرم‌ تر جلوه می ‌دهد بسیار اهمیت دارد مثل گوشواره‌ های گرد و جواهراتی که لبه های منحنی دارند.
مثلا تلاش کنید یک گردنبند نسبتا بلند را به کار ببرید تا نگاه افراد روی زوایای تیز فکتان متمرکز نشود اما دقت کنید که پلاک و فرم گردنبند تان حتما زوایای منحنی یا دایره وار داشته باشد.

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
محمد علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا