موضوعات داغ

طلای رزگلد چیست ؟

تفاوت طلای رز گلد (طلا روسی) با طلای زرد چیست

خلاصه نوشته
  • طلای رز گلد یک نوع آلیاژ است و مانند طلای سفید و زرد ، از جنس طلا به رنگ صورتی است. رز گلد زنانه، لطیف و ماندگار است ، اما خالص نبوده و در اکثر مواقع از ترکیب طلای خالص، مس و نقره ساخته می شود
  • طلای رز گلد روی انواع رنگ پوست ها خود را نشان داده و محبوبیت بسیاری میان بانوان ایجاد می کند . رنگ این طلا باعث درخشندگی و لطافت پوست می شود و با رنگ های گرم یا خنک پوست هم سازگار است

دلایل محبوبیت طلای رز گلد

علت صورتی بودن رنگ طلا چیست ؟

ارزش قیمت و عیار طلای رز گلد چقدر است ؟

طلای رز گلد Rose Gold

طلای رز گلد که طلای روسی هم نام دارد ، گذشته  چندان معلومی نداشته و تاریخ ساخت و عرضه شدن آن نامعلوم است .

اما جالب است بدانید این طلا در گذشته دور به امپراطوری روسیه متصل می شود که در آن زمان به شکل طلای صورتی رنگ و در مدل تخم مرغی وجود داشت و به این دلیل مشهور ترین طلای روسی شناخته شد.

رنگ رزگلد از جذابیت بیشتری میان عموم برخوردار است و برای جلوه زیبای آن روی پوست اکثر برند ها در محصولات خاص و لوکس خود بیشتر از آن استفاده می کنند .

رزگلد

جنس طلای رز گلد

طلای رز گلد یک نوع آلیاژ است و مانند طلای سفید و زرد ، از جنس طلا به رنگ صورتی است. رز گلد زنانه، لطیف و ماندگار است ، اما خالص نبوده و در اکثر مواقع از ترکیب طلای خالص، مس و نقره ساخته می شود .

علت مخلوط شدن درصدی از طلا با فلزات دیگر در مستحکم و درخشیده شدن آن جواهر بوده و اگر جواهر مدنظرتان حلقه (انگشتر) و 14 عیار باشد ، 58 درصد آن را طلای خالص و بقیه را فلزات دیگر تشکیل می دهند . اما اگر به صورت استاندار بخواهیم بررسی کنیم ، 71 درصد این آلیاژ از طلای خالص بوده و 21 درصد مس و 4 درصد نقره .

بهتر است بدانید این طلا محبوبیت زیادی میان مردم داشته و بهتر از طلای زرد خودش را نشان می دهد و با پوست دست و بدن همخوانی دارد .

امروزه بسیاری از طلا سازان بیشتر از طلای رز گلد استفاده می کنند و شما می توانید آن را حتی در ساعت ها و سایر زیور آلات نیز مشاهده کنید. عده ای افراد گاها دچار اشتباه می شوند و گمان می کنند این طلا خالص بوده و عبارت طلای رزگلد خالص را به آن می دهند  که درست نیست و طلای رز گلد به علت ترکیب دو یا سه فلز باهم یک نوع آلیاژ محسوب می شود .

طلای رزگلد

تفاوت طلای زرد و رز گلد در چیست ؟

توجه داشته باشید که طلای خالص به دلیل نرم و انعطاف پذیر بودن آن حتی در طلای زرد هم با فلزات دیگر ترکیب می شود و به راحتی تغییر شکل می دهد و غالبا زود تر می شکنند ، اما تفاوت آن ها در این است که طلای زرد 18 عیار با ترکیب 75 درصد طلای خالص و 15 درصد فلز مس و 10 درصد از نقره ساخته می شود . اما در طلای رز گلد به علت مصرف چند درصد بیشتری از فلز مس ، طلا تغییر رنگ داده و نام طلای رزگلد را به خود گرفته است.

تاثیر طلای رز گلد بر روی پوست

طلای رز گلد روی انواع رنگ پوست ها خود را نشان داده و محبوبیت بسیاری میان بانوان ایجاد می کند . رنگ این طلا باعث درخشندگی و لطافت پوست می شود و با رنگ های گرم یا خنک پوست هم سازگار است . عده ای از افراد هم حساسیت به زیورآلات دارند که باید در انتخاب طلا و جواهر دقت کافی را داشت باشند .

طلای زرد نیز در پوست هایی که رنگ تیره یا برنز و زیتونی هستند هم خود را زیباتر جلوه می دهد . شما می توانید در اکثر وسیله‌های آرایشی خود رنگ رز گلد را مشاهده کنید و از آن استفاده کنید که بیشتر در سایه های چشم و هایلایترها قابل مشاهده تر است .

طلا

ماندگاری طلای رزگلد و طلای زرد به چه صورت است ؟

طلای زرد به علت به کار برده شدن مقدار بیشتری از طلای خالص ، نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد . اما طلای رزگلد یا طلا روسی به علت به کار رفتن مقدار بیشتری از فلز مس ، از استحکام بیشتری برخوردار بوده و نسبت به طلای زرد بادوام تر است . لازم است بدانید طلای رزگلد همانند طلای سفید و زرد هیچگونه نیازی برای آبکاری ندارد و رنگ آن ثابت می ماند . طلای رز گلد در مقابل ضربات یا فشار همانند طلای زرد به راحتی نمی شکنند و مقاوم تر هستند .

با این حال شما با مطالعه موارد فوق ، بهتر می توانید تصمیم خود را در انتخاب نوع طلای خود بگیرید . چرا که از لحاظ قیمت ارزش هر دوی آن ها یکسان حساب می شود و طلای رز گلد از لحاظ دوام ، بالاتر از طلای زرد است و هیچ گونه تغییر رنگ نمی دهد و در برابر ایجاد خراش مقاوم تر از طلای زرد است .

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

 

گرد آورنده
محمد علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا