موضوعات داغ

آیا دستبند با سنگ و مهره، ترند هستند؟

دانستنی های استایل

خلاصه نوشته
  • دستبند با سنگ و مهره، از قدیمی ترین زیور آلات ساخته شده توسط بشر هستند. باستان شناسان، این نوع دستبندها را در آفریقا به قدمت ۷۵۰۰۰ سال کشف کردند.
  • در سال های اخیر، زیورآلات با مهره محبوبیت پیدا کردند و اغلب با افراد مشهور در فرش های قرمز دیده شدند. این روند در سال‌ ۲۰۲۲، تبدیل به مد تمام عیار شد.

تاریخچه دستبند های با مهره و سنگ

آیا دستبند با سنگ و مهره، ترند سال ۲۰۲۳ هستند؟ 

دانستنی های استایل

دستبند با سنگ و مهره ، رنگ های منحصر به فردی دارند و مکمل خوبی برای استایل شما هستند. دستبندهای مهره ای، ترند دهه ۹۰ میلادی  بودند که بازگشته اند و علاقه مندان به مد، آن را پذیرفته اند.

شما نیز اگر آلبوم خانوادگی خود را مرور کنید، از دیدن اقوام خود با Bracelets مهره دار و سنگی، شگفت زده خواهید شد. این دستبندها بسیار خاص هستند و به همین دلیل، در عکس های قدیمی بسیار مورد توجه قرار می گیرد و سریع نگاه ها را به سمت بیننده جلب می کند.

من بعد از دیدن این دستبندها در عکس های قدیمی، به تحقیق در مورد تاریخچه آن علاقه مند شدم. آیا این سبک دستبند می تواند در سال ۲۰۲۳ نیز چشم گیر و جذاب باشد؟ در این مقاله با تاریخچه، روند فعلی، انواع این مدل دستبند، مزایا و معایب و نکاتی برای پوشیدن آن آشنا خواهید شد.

تاریخچه دستبند های با مهره و سنگ

دستبند با سنگ و مهره، از قدیمی ترین زیور آلات ساخته شده توسط بشر هستند. باستان شناسان، این نوع دستبندها را در آفریقا به قدمت ۷۵۰۰۰ سال کشف کردند.
قدیمی ترین مهره های کشف شده، از پوسته تخم شترمرغ ساخته شده است. مورخان معتقدند که این جواهرات برای بیان هویت یا موقعیت آنها مورد استفاده قرار می گرفت. در اروپا، اولین مهره های کشف شده مربوط به ۳۸۰۰۰ سال قبل از میلاد است. از مهره ها برای ساختن زیور آلات از جمله دستبند استفاده می شد.

مصریان، هزاران سال برای مقاصد مذهبی و فرهنگی، از دستبندهای مهره دار استفاده می کردند. استخوان ها، سنگ ها و چوب ها مواد اصلی مورد استفاده برای ساخت مهره ها در مصر باستان بودند.

دستبندهای مهره دار، در میان سرخپوستان بومی آمریکا که در دوران ماقبل تاریخ زندگی می کردند نیز رایج بوده است. هنر ساخت مهره‌ها، حتی پس از استعمار نیز قوی باقی ماند و با استفاده از مواد مختلف، به تدریج پیشرفت کرد؛ شیشه و فلز به مواد رایج برای ساخت مهره تبدیل شدند.

پس در گذشته، استفاده از دستبندهای مهره ای برای بیان موقعیت و هویت بوده است، اما در حال حاضر برای مد و استایل نیز استفاده می شود. امروزه تولید دستبندهای مهره ای به یک تجارت پرسود تبدیل شده است؛ زیرا صنعت مد تقاضای زیادی برای آن دارد.

از چه زمانی دستبندهای مهره ای رایج شدند؟

این دستبندها در دهه ۹۰ محبوبیت یافتند. اما پس از گذشت مدتی، مانند هر گرایش دیگر، از مد افتادند و به ندرت پوشیده می شدند.

اما در سال های اخیر، زیورآلات با مهره محبوبیت پیدا کردند و اغلب با افراد مشهور در فرش های قرمز دیده شدند. این روند در سال‌ ۲۰۲۲، تبدیل به مد تمام عیار شد.

آیا روند مد و استایل با دستبندهای مهره و سنگ در سال ۲۰۲۳، ادامه دارد؟

بله، دستبندهای مهره ای در سال ۲۰۲۳ نیز عضوی از مد و استایل روز هستند و به طور قابل توجهی از دستبندهایی که در دهه ۹۰ غالب بود، استقبال شده است.

جالب‌تر اینکه در مدل‌های دستبند ۲۰۲۳، بیشتر از رنگ ها استفاده می شود؛ مثلا در فصل زمستان، رنگ های خنثی‌تر از حد معمول استفاده می شود.

برخی از این دستبندها، با رنگ های تند ساخته شده اند که ظاهر مدرن آن را جذاب تر می کند. بر خلاف مدل ها در دهه ۹۰، دستبندهای ۲۰۲۳ دارای طرح های زیبا و ترکیب رنگ های منحصر به فرد هستند که ست آن ها را با لباس های مختلف، خاص می کند.

این روند از سال ۲۰۲۳ هم فراتر خواهد رفت، زیرا طراحی های آنها بسیار متنوع بوده و هر نوع خستگی را در صنعت مد از بین برده است. دستبندهای مهره دار سبک جدیدی از زیورآلات با رنگ های متنوع با انرژی بالا را به دنیای مد تزریق کرده اند.

برندهایی مانند Balenciagaو  Bottega Veneta، این روند را ادامه داده و نشان داده‌اند که دستبندهای مهره‌ای شیک با ماندگاری بالا وجود دارند. چنین برندهایی، دستبندهای مهره‌ای رده بالایی طراحی و تولید کرده‌اند که همچنان دستبندهای با مهره‌ و سنگ را در رده جواهرات مجلل قرار می‌دهند.

علاوه بر این، افراد مشهور نیز به دستبند های با مهره‌ و سنگ علاقه نشان دادند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، بیشتر ترند شوند.

یکی دیگر از عواملی که دستبند با سنگ و مهره طرفداران زیادی پیدا کرده است،‌ توانایی سفارش آن مطابق میل شماست.

انواع دستبند با مهره

انواع مختلفی از دستبندهای با مهره مردانه و زنانه وجود دارد. رایج ترین انواع عبارتند از:

دستبند با مهره طرح بی نهایت

از نماد بی نهایت در طراحی دستبند خود استفاده کنید و یک یا چند نماد افقی را برای ایجاد دستبندهای منحصر به فرد در آن جای دهید.

دستبندهای چرمی  با مهره

دستبند های چرمی، دارای مهره هایی هستند که به چرم متصل می شوند تا یک دستبند پهن و رنگی را تشکیل دهند.

دستبندهای زنجیر و مهره

این دستبندها از زنجیر های طلا، نقره یا استیل ساخته شده اند و در بیشتر موارد، فقط دو تا سه مهره سایز متوسط روی آن استفاده می شود.

دستبندهای طلسم

این نوع دستبندها از چندین مهره ساخته شده اند. مهره ها ممکن است از رنگ های مختلف یا یک رنگ باشند و رنگ ها و طرح های مهره ها نیز ممکن است نمادی از تفکر یا فرهنگ خاصی باشد.

دستبندهای النگویی مهره دار

دستبند النگویی زنانه از یک حلقه فلزی ساخته شده اند و مهره ها سراسر این حلقه را پوشانده اند .

دستبند کادا

این دستبندها از مهره های رنگارنگ ساخته شده و استفاده از آن در بین زنان هندی رایج است.

دستبند فلز و مهره

این نوع دستبند، ضخیم و لبه دار است. رایج ترین آنها از یک مهره رنگی، طلایی یا نقره ای ساخته شده اند.

دستبند تمیمه با مهره

تمیمه، دستبندی است که با رشته ای از مهره ها و یا زنجیر، روی دست را نیز تزیین کرده و با حلقه ای به انگشت دست متصل می شود و زیبا و چشم نواز است.

دستبندهای دوستی با مهره

این نوع دستبند از طریق نخ گلدوزی ساده ساخته می شوند. تاریخچه دستبند دوستی بسیار جذاب است؛ برخی از این دستبند ها را می توانید در خانه تهیه کنید.

مزایا و معایب استفاده از دستبندهای با مهره و سنگ

مزایا

1-    ظاهر جذاب

دستبندها مانند بسیاری از زیورآلات، استایل شما را زیبا می کند. دستبند با سنگ و مهره، به لباس شما نیز جلوه خاصی می بخشد و مچ دست شما را به طور منحصر به فردی جذاب می کنند.

2- حفظ میراث

دستبندها طی زمان های طولانی، به عنوان نمادهای فرهنگی مورد استفاده قرار می گرفتند. اکثر طرح ها و رنگ های دستبندها از سنت های مذهبی یا فرهنگی الهام گرفته شده اند. پوشیدن آنها بیانگر پذیرش و تصدیق این فرهنگ ها و ادیان است.

3- هویت

دستبندهای مهره ای راهی برای نشان دادن حمایت از یک گروه خاص هستند. به عنوان مثال، طرفداران یکی از نامزد های ریاست جمهوری در سال ۸۸، دستبندهایی به رنگ سبز به دستشان می کردند.

4- جایگاه اجتماعی

یکی از اولین کاربردهای مهره ها در دوردست ها، برای جایگاه اجتماعی بوده است. دستبندهایی با برندهای Balenciaga یا Bottega Veneta، گران قیمت محسوب می شوند و جایگاه اقتصادی بالایی در جامعه به ارمغان می آورند.

معایب

  • ممکن است باعثحساسیت پوستی یا احساس ناخوشایند شوند، به خصوص زمانی که از فلز سنگین ساخته شده باشند.
  • برخی از دستبندها باطناب ظریفی ساخته می شوند که با کشش جزئی به راحتی پاره می شوند. ممکن است وسط مهمانی یا قرار مهم پاره شوند و قابل تعمیر نیستند؛ زیرا مهره ها گم می شوند.
  • اگر در دسترس کودکان قرار گیرند، خطرناک هستند. کودکان می توانند مهره ها را ببلعند و خفه شوند.

نکاتی برای پوشیدن دستبندهای مهره دار برای زندگی روزمره

زمانی که لباسی با رنگ روشن می پوشید، از دستبندهای رنگ روشن استفاده کنید.

دستبندهایی بپوشید که رنگ های هماهنگ با لباس و سایر جواهرات شما دارند.

وقتی در یک مراسم رسمی هستید، از دستبندهای تک رنگ استفاده کنید.

در تعطیلات تابستانی، رنگی ترین دستبندها را بپوشید.

برای جلوگیری از ناراحتی و آسیب، همیشه از دستبند با سایز مناسب یا کمی گشاد استفاده کنید

نتیجه

دستبندهای ساخته شده با مهره و سنگ، زیور آلات بسیار شیک و ترند هستند. این نوع دستبند ها بسیار خاص هستند و ظاهر شما را بسیار جذاب می کنند.

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا