موضوعات داغ

نقره پنبه چیست ؟

روش تولید نقره پنبه یا ساچمه نقره

خلاصه نوشته
  • مفهوم نقره با عیار 925 این است که از ترکیب 92/5 درصد نقره خالص و 7/5 درصد فلزات دیگر تشکیل شده است و نقره استرلینگ نام دارد

آشنایی با اصطلاحات نقره پنبه ، ساچمه نقره و استرلینگ

نقره پنبه چیست ؟

در ایران به نقره خام و خالص با عیار 999 اصطلاحا نقره پنبه یا نقره ساچمه نیز می گویند. همانطور که می دانید برای ساخت زیورآلات نیاز به مواد اولیه ای مانند طلا و نقره داریم که این مواد اولیه یابه شکل شمش و یا ساچمه در دسترس ما هستند. به طور معمول طلا را پس از ذوب به شکل شمش درمی آورند اما نقره را به دو صورت شمش و ساچمه. از دلایل این تفاوت می توان به سهولت در وزن کردن ساچمه و گران تر بودن شمش نقره نسبت به ساچمه اشاره کرد، در اینصورت خرید ساچمه نقره برای ساخت زیورآلات به صرفه تر خواهد بود. شمش نقره در بازار بصورت شمش های یادبود شبیه به سکه های طلای پارسیان یافت می شود.

نقره

روش تولید نقره پنبه یا ساچمه نقره 

روش تولید به این صورت است که مذاب نقره را در سطل های بزرگ و مخصوصی که ترجیحا پر از آب یخ باشد می ریزند تا به شکل ساچمه یا گلوله های کوچک درآمده و درون آن سرد شود.

نقره پنبه

نقره استرلینگ به چه معناست ؟

نقره خالص با عیار 999 بسیار نرم است، بنابراین برای ساخت زیورآلات مناسب نیست و باید با عیار کردن و ترکیب با دیگر فلزات مقاومت آن را بالا برد. به طور معمول برای ترکیب نقره با سایر فلزات، از یک نسبت مشخص استفاده می‌شود. رایج ترین نسبت استاندارد موجود در جهان، نسبت 92/5 به 7/5 است. پس مفهوم نقره با عیار 925 این است که از ترکیب 92/5 درصد نقره خالص و 7/5 درصد فلزات دیگر تشکیل شده است و نقره استرلینگ نام دارد .مناسبترین نقره برای ساخت زیورآلات و جواهرات ، نقره استرلینگ است.

استرلینگ

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا