موضوعات داغ

ساعت فیک یا کپی نخریم

بهتر است بگوییم چرا باید ساعت مچی اصل بخریم؟

خلاصه نوشته
  • در نگاه اول وقتی برای خرید ساعت غیر اصل یا کپی هزینه کمتری را پرداخت می کنید، تصور می کنید که سود کرده اید. ولی در واقع این یک ضرر است که به مرور زمان خود را نشان می دهد
  • افرادی که ساعت های غیر اصل، کپی یا فیک به عنوان مثال برند هابلو، رولکس، پتک و... را استفاده می کنند، صرفا می خواهند جلب توجه کنند و پرستیژ برای آنها اهمیتی ندارد. پس همیشه به دنبال خرید ساعت اورجینال باشید. 206 مثل لندکروز نیست :))

206 مثل لندکروز نیست

ساعت فیک یا کپی نخریم

بهتر است بگوییم چرا باید ساعت مچی اصل بخریم؟

بحث اصل و غیر اصل یک موضوع مهم در دنیای تجارت به حساب می آید. صنعت ساعت سازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساعت های غیر اصل ، کپی یا فیک در بازار ساعت زیاد دیده می شود، به خصوص در ایران که قدرت خرید ساعت های اورجینال پایین آمده است. به همین جهت افراد سودجو زیادی هستند که کار آنها ساخت و فروش ساعت های غیر اصل و کپی است و هدف آنها از این کار فقط و فقط سود خودشان است و ارزشی برای جیب و شخصیت مشتریان قائل نیستند. تنها مزیت ساعت غیر اصل قیمت، قیمت پایین تر آن است که آن هم به نوعی عیب به شمار می رود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت؟

برخی از افراد گمان می کنند که ساعت اورجینال یا اصل قیمت بسیار بالایی دارد. ولی با همان مبلغ 2 تا 3 میلیون تومان هم می توان خرید ساعت مچی اورجینال انجام داد. این را باید بدانید که استفاده از یک ساعت با اصالت حتی با قیمت دو میلیون تومان، اصالت شما را نشان می دهد. اصل استفاده از ساعت مچی نشان دادن شخصیت افراد است. وقتی شخصی یک ساعت کلاسیک استفاده می کند، نشان می دهد که شخصیتی مدیریتی، رسمی و از این قبیل دارد و… پرداخت کردن هزینه بالاتر برای خرید ساعت اورجینال نشان دهنده ارزش قائل بودن برای خود و سازنده است که از بهترین متریال برای ساخت ساعت مچی استفاده می کند.

معمولا چه افرادی ساعت غیر اصل می خرند ؟

کسانی که ساعت غیر اصل تهیه می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. 1- افرادی که ظاهر یک ساعت خاص مانند برند دیزل برایشان مهم است ولی بودجه خرید نمونه اورجینال آن را ندارند، نمونه کپی آن را با قیمتی بسیار پایین تر خریداری می کنند. 2- افرادی هستند که توسط فروشنده فریب خورده اند و یک ساعت کپی را به جای ساعت اصل خریداری کرده اند.

درباره دسته اول که ظاهر ساعت برایشان اهمیت دارد، تشخیص ساعت اصل از کپی برایشان سخت است. در برخی موارد نیز آنقدر ساعت کپی را نزدیک نمونه اصلی تولید می کنند که برای کارشناسان این امر بدون باز کردن درب پشت ساعت نیز سخت می شود. درباره دسته دوم نیز باید گفت که عموما شناختی درباره خرید ساعت اورجینال ندارند و صرفا به حرف فروشنده اعتماد کرده اند. این افراد فقط به فکر سود خود هستند و ارزشی برای شخصیت و جیب شما قائل نمی شوند.

چند دلیل برای اینکه چرا ساعت فیک یا کپی نخریم ؟

در نگاه اول وقتی برای خرید ساعت غیر اصل یا کپی هزینه کمتری را پرداخت می کنید، تصور می کنید که سود کرده اید. ولی در واقع این یک ضرر است که به مرور زمان خود را نشان می دهد. زود خراب شدن ساعت های فیک یک طرف ماجرا بوده و در ادامه به بررسی دلایلی می پردازیم که چرا ساعت فیک نخریم ؟

  • استفاده از متریال بی کیفیت

سازندگان ساعت های کپی به تنها چیزی که فکر می کنند، سود آنها از فروش محصولات بی کیفیت است. در نتیجه برای کاهش هزینه های ساخت و سود بالاتر از مواد اولیه بی کیفیت و خطرناک استفاده می کنند. برای مثال اگر مقاله انواع جنس استیل ساعت مچی را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که بدنه یا بند استیل ساعت ها دارای درجه بندی است که روی کیفیت و قیمت کالا تاثیر مستقیم دارد.

  • نمایشی بودن قابلیت های ساعت

اگر در ساعت های اورجینال دیده باشید، ساعت های کرنوگراف که ساب دیال بیشتری در صفحه دارند، هر کدام امکانی را برای نمایش دقیق تر زمان فراهم می کنند. در ساعت های غیر اصل، کپی یا فیک این امکانات نمایشی بوده و صرفا جهت زیبایی روی صفحه تعبیه می شوند.

  • هزینه های پنهان اضافی برای خریدار

اساسی ترین پاسخ به این سوال که چرا ساعت کپی نخریم؟ یا چرا ساعت اصل یا اورجینال بخریم ؟ این است که این ساعت ها دارای طول عمر بسیار پایینی هستند. موتورهای پرسی بی کیفیت که حتی بهترین باتری سوئیسی را نیز روی آنها قرار دهند، باز هم عملکرد یک باتری معمولی را برای آنها خواهد داشت، چرا که اساس این موتورها استفاده از متریال بی کیفیت است. اما ساعت های اورجینال با توجه به استفاده از موتورهای با کیفیت و همچنین مواد اولیه درجه یک در بدنه و بند دارای طول عمر بسیار بالاتری هستند که هزینه های اضافی شما را از بین خواهند برد.

  • گارانتی نامعتبر

ساعت های اورجینال دارای گارانتی معتبر شرکتی بوده که در همه جای ایران و بعضا جهان قابل استفاده است. همینطور ساعت های با اصالت که توسط یک شرکت معتبر وارد می شود، دارای یک قیمت واحد و مصوب هستند که در تمام نمایندگی های کشور یکسان است ولی ساعت های غیر اصل یا کپی دارای قیمت مناسبی نیست و هر فروشنده که از استایل مشتری خوشش بیاید، یک قیمت متغیر می دهد. همینطور ساعت های غیر اصل، کپی یا فیک گارانتی معتبری نداشته و اگر فروشنده ای ساعت های غیر اصل یا کپی خود را با گارانتی معتبر به فروش می رساند، صرفا هدف فریب دادن افراد را دارد.

  • ساعت فیک برای افراد با شخصیت فیک

یک شخص که برای استایل و شخصیت خود ارزش قائل باشد، همیشه از ساعت اورجینال استفاده می کند، حتی یک ساعت اورجینال با قیمت کم. افرادی که ساعت های غیر اصل، کپی یا فیک به عنوان مثال برند هابلو، رولکس، پتک و… را استفاده می کنند، صرفا می خواهند جلب توجه کنند و پرستیژ برای آنها اهمیتی ندارد. پس همیشه به دنبال خرید ساعت اورجینال باشید. 206 مثل لندکروز نیست :))

  • عملکرد نادرست ساعت های غیر اصل

یکی دیگر از پاسخ های مهم برای این پرسش که چرا باید ساعت اصل یا اورجینال بخریم ؟ این است که ساعت های غیر اصل، کپی یا فیک به درستی و دقیق کار نمی کند و بعد از مدت زمان کوتاهی از کار می افتد که برای درست کردن آن باید یک هزینه مجزا پرداخت تا دوباره ساعت کار کند که دوباره و بعد از مدت زمان کوتاهی باز هم خراب شود.

جمع بندی

چرا ساعت کپی یا فیک نخریم؟

  • کیفیت نامناسب موتور و بدنه
  • قیمت نامصوب و ناهماهنگ
  • گارانتی نامعتبر
  • ضرر و زیان پنهان آن در دراز مدت

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا