موضوعات داغ

از جعبه تا دسر طلا و جواهرات در گینس

دانستنی های طلا و جواهر

خلاصه نوشته
  • تک الماس گلابی شکل در سال 1990 رکورد جهانی گینس را به خود اختصاص داد

رکورد های طلا و جواهرات گینس

از جعبه تا دسر طلا و جواهرات در گینس

دانستنی های طلا و جواهر

guinness

با ارزش ترین جعبه جواهرات جهان

The Mouawad Flower of Eternity Jewellery Coffer  با ارزش 3.5 میلیون دلار آمریکا، توسط سوابق جهانی گینس در سال 2016 به عنوان ارزشمندترین جعبه جواهرات جهان معرفی شد. گلبرگ های شکل که نمادی از گذشته ، حال و آینده است ، جعبه جواهرات با استفاده از طلای 18 عیار و نقره استرلینگ ساخته شده است و دارای 542.39 قیراط الماس سفید و زرد ، 293.24 قیراط یاقوت کبود سفید و صورتی ، 20.06 قیراط یاقوت و 1،799.75 قیراط Lapis Lazuli است.

گینس

با ارزش ترین گردنبند جهان

گردنبند الماس بی‌نظیر Mouawad L’Record با ارزش‌ترین گردنبند جهان (55 میلیون دلار آمریکا) قیمت دارد و دارای الماس زرد پاک  407.48 قیراطی است که به زیبایی از یک گردنبند الماس سفید 229.52 قیراطی که با طلای رزگلد 18 عیار در هم تنیده شده است، آویزان شده است.

الماس

با ارزش ترین کیف دستی جهان

کیف جواهر با عنوان 1001 شب که از الماس ساخته شده با ارزش 3.8 میلیون دلار به عنوان گران‌ترین کیف دستی جهان توسط رکوردهای جهانی گینس در سال 2011 معرفی شد. 56 الماس صورتی و 4356 الماس سفید با وزن کل 381.92 قیراط.

الماس

گرانترین تک الماس گلابی شکل دنیا

اولین جایزه گینس به Mouawad Splendor خاص ترین و گرانترین الماس گلابی شکل دنیا (با وزن 101.84 قیراط D-Internally Flawless و به ارزش 12.76 میلیون دلار) که توسط رابرت موواد خریداری شد، تعلق گرفت. این الماس در سال 1990 رکورد جهانی گینس را به خود اختصاص داد.

گرانترین دسر

گران ترین غذای جهان

گران‌ترین دسر جهان، یک بستنی مغزدار با قیمت ۲۵ هزار دلار اسـت کـه در ۷ نوامبر ۲۰۰۷ بـه لیست رستوران Serendipity3 در نیویورک اضافه شد. این دسر کـه با همکاری جواهرساز لوکس نیویورکی    Euphoria ساخته شده اسـت، با ۵ گرم طلای ۲۳ عیار خوراکی تزئین ودر جامی با روکش طلای خوراکی سرو می‌شود. پایه جام یک دستبند طلای ۱۸ عیار با ۱ قیراط الماس سفید اسـت. این دسر با یک قاشق طلا خورده می شود کـه با الماس‌هاي‌ سفید و شکلاتی‌رنگ تزئین شده اسـت و می‌توان آن‌را با خود بـه خانه برد.

گینس

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
محمد علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا