موضوعات داغ

محموله طلا در تورنتو ناپدید شد

سرقت بزرگ از شلوغ ترین فرودگاه کانادا

خلاصه نوشته
  • آنچه مسلم است این است که این محموله حاوی مقادیر زیادی طلا و سایر اقلام با ارزش بوده است؛ ولی مقامات پلیس در مورد اینکه هواپیمای حامل محموله از کدام مبدا آمده است و یا مقصد نهایی این کالا کجا بوده است توضیحی ارائه نکردند. هنوز هیچ مظنونی در این رابطه شناسایی نشده است.
  • بر اساس گزارش‌های قبلی آسوشیتدپرس، در سال ۱۹۹۰ نیز یک سرقت فرودگاهی دیگر در کانادا خبرساز شد. در آن زمان، سارقان مسلح پس از به کمین نشستن، موفق شدند نزدیک به چهارده میلیون دلار شمش طلا و سایر اشیاء قیمتی را از یک هواپیمای شخصی بربایند. این سرقت در زمان خود، یکی از بزرگترین دزدی‌های کانادا به حساب می‌آمد.

ناپدید شدن محموله طلا در شلوغ‌ترین فرودگاه کانادا

سرقت بزرگ از شلوغ ترین فرودگاه کانادا

محموله طلا در تورنتو ناپدید شد 

در پی ناپدید شدن یک محموله هوایی حاوی مقادیر زیادی طلا و سایر اشیاء قیمتی از فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو، پلیس کانادا تحقیقات خود را آغاز کرد. استفان دو‌ی‌وستاین، بازرس این پرونده در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص این سرقت بزرگ توضیح داد که هواپیمایی که حامل این کانتینر بوده است عصر دوشنبه در فرودگاه تورنتو به زمین می‌نشیند و محموله آن طبق روال عادی به انبار منتقل می‌شود. اینکه دقیقا این محموله چگونه ناپدید شده است هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در توضیح شفاهی پلیس صرفا گفته شده است که «با روش‌های غیرقانونی» این اتفاق افتاده است.

دقیقا مشخص نیست که چه مقدار طلا در داخل این محموله یا چه چیزهای با ارزش دیگری در آن وجود داشته است، اما دو‌ی‌وستاین گفت که ارزش کل محتویات آن بیش از بیست میلیون دلار کانادا برآورد شده است.

آنچه مسلم است این است که این محموله حاوی مقادیر زیادی طلا و سایر اقلام با ارزش بوده است؛ ولی مقامات پلیس در مورد اینکه هواپیمای حامل محموله از کدام مبدا آمده است و یا مقصد نهایی این کالا کجا بوده است توضیحی ارائه نکردند.

هنوز هیچ مظنونی در این رابطه شناسایی نشده است.

سرقت

سابقه سرقت‌های بزرگ فرودگاهی در کانادا

درست است که ارزش محموله سرقتی بسار بالا بوده است اما شاید با خود بگویید که این سرقت نمونه بسیار نادری در کانادا است؛ ولی باید گفت که این اولین دزدی بزرگ از فرودگاه های این کشور نبوده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی آسوشیتدپرس، در سال ۱۹۹۰ نیز یک سرقت فرودگاهی دیگر در کانادا خبرساز شد. در آن زمان، سارقان مسلح پس از به کمین نشستن، موفق شدند نزدیک به چهارده میلیون دلار شمش طلا و سایر اشیاء قیمتی را از یک هواپیمای شخصی بربایند. این سرقت در زمان خود، یکی از بزرگترین دزدی‌های کانادا به حساب می‌آمد.

طبق گزارش‌های آن دوره، در این سرقت که در فرودگاه بین‌المللی دوروال در خارج از مونترال انجام شد، چهار مرد از جمله یک فرد مسلح با تفنگ کلاشینکف ساخت شوروی، از یک کامیون زباله سرقتی برای عبور از حصار اطراف فرودگاه استفاده می‌کنند. آن‌ها در فاصله‌ای دورتر نیز یک بمب را در زیر یک تریلر فرودگاهی تعبیه میکنند و پس از منفجر کردن آن، حواس‌ها را از اقدام خود پرت می‌کنند. در نهایت آن‌ها توانستند محموله ارزشمند را با خودرو یک خودروی ون از فرودگاه خارج کنند.

در سال ۱۹۵۲ نیز، در سرقتی آشکار از فرودگاه مالتون، شمش‌های طلایی به ارزش مجموع ۲۱۵ هزار دلار کانادای آن زمان، ربوده شد و هیچ وقت هم عاملان آن دستگیر نشدند.

دزدی دوشنبه این هفته از فرودگاه تورنتو، یادآور سرقت بزرگ محموله‌ی شیره درخت افرای کانادایی در سال ۲۰۱۲ است؛ که طبق گزارش شرکت پخش کانادا، نزدیک به ۳ هزار تن شیره به ارزش نزدیک به ۱۹ میلیون دلار کانادا از یک انبار در کبک به سرقت رفت.

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
محمد علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا