موضوعات داغ

زیبایی فوق العاده یاقوت و زمرد در کنار طلا

گردنبند یاقوت و زمرد بهترین اکسسوری برای بانوان خاص پسند و شیک پوش

خلاصه نوشته
  • هنگامی که یاقوت ها و زمرد ها در کنار فلزات گران بهایی مانند طلا یا پلاتین قالب گیری می شوند، زیبایی فوق العاده ای به آن ها می بخشند
  • در فرهنگ آسیایی، یاقوت صورتی به عنوان نماد عشق مورد تحسین قرار می گرفت و اغلب با گل نیلوفر مقدس مقایسه می شد که نماد خرد و زیبایی است. در دوران مدرن، یاقوت کبود آبی با صداقت، حقیقت و سلطنت مرتبط است.
  • امروزه یاقوت های کبود صورتی نشان دهنده ظرافت و احساسات رمانتیک هستند و گردنبند های آن اغلب توسط افراد سلطنتی و افراد مشهور نیز پوشیده می شوند. الیزابت تیلور، ویکتوریا بکهام و جسیکا سیمپسون نیز از طرفداران اصلی این سنگ های قیمتی هستند

برای بانوان خاص پسند و شیک پوش

هر فلزی که می درخشد طلا نیست و هر سنگی که می‌درخشد الماس نیست، به خصوص وقتی صحبت از جواهرات خیره کننده و سنگ‌های قیمتی باشد. امروزه دیگر استفاده از گردنبندهای طلا زرد یا سفید به تنهایی جذابیت زیادی ندارد و خانم ‌های خوش سلیقه به سمت استفاده از سنگ ها و فلزات خیره‌کننده‌تر رفته اند. طراحان جواهرات برای اینکه بتوانند طرح های زیباتر و چشم نواز تری را برای فروش آماده کنند، به استفاده از سنگ های قیمتی مانند یاقوت و زمرد روی آورده اند. انتخاب گردنبندهای جواهرات رنگارنگ با سنگ های قیمتی راهی عالی برای اضافه کردن شخصیت و جذابیت به هر لباسی است.

زمرد و یاقوت

زمرد و یاقوت دو سنگ زیبا و گران قیمت هستند که در صنعت طلا و جواهر سازی بسیار استفاده می شوند.
در جواهرسازی، زمردهای سبز و شفاف تراش داده می شوند تا از آن ها در ساخت زیورآلات استفاده شود، گوشواره و گردنبند از محبوب‌ترین زیورآلات برای بانوان است. زمرد، سنگی ترد و شکننده است که در اثر عوامل دمایی یا محیطی ممکن است داخل آن ترک بخورد. بهترین زمرد، زمردی است که به طور طبیعی هیچ ترک و شکافی نداشته باشد. یاقوت، سنگ گران بهای دیگری است که بسیار پرطرفدار است. یاقوت به رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، صورتی و آبی وجود دارد اما نوع سرخ آن به دلیل رنگ جذاب آن بسیار پرطرفدار است. یاقوت به دلیل رنگ خاصی که دارد یکی از انتخاب هایی است که در ست جواهرات با لباس قرمز یا مشکی بسیار جذاب شده و گیرایی بی نظیری دارد.

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ

نام «روبی» به معنای یاقوت سرخ، از کلمه لاتین «Ruber» به معنای «قرمز» گرفته شده است. این جواهر گران بها از ماده معدنی به نام کراندوم تشکیل شده است و رنگ آن می تواند از قرمز تیره تا صورتی کم رنگ متفاوت باشد. یاقوت ها سومین ماده معدنی سخت در جهان هستند. هر چه میزان کروم بیشتر در کراندوم موجود باشد، یاقوت صورتی تر است. در فرهنگ آسیایی، یاقوت صورتی به عنوان نماد عشق مورد تحسین قرار می گرفت و اغلب با گل نیلوفر مقدس مقایسه می شد که نماد خرد و زیبایی است. در دوران مدرن، یاقوت کبود آبی با صداقت، حقیقت و سلطنت مرتبط است. آن ها در مجموعه جواهرات تاج چندین کشور مانند انگلستان و هلند یافت می شوند و در حلقه مشهور نامزدی دوشس کمبریج نیز دیده می شوند. برای بررسی گردنبند یاقوت و زمرد باید گفت امروزه یاقوت های کبود صورتی نشان دهنده ظرافت و احساسات رمانتیک هستند و گردنبند های آن اغلب توسط افراد سلطنتی و افراد مشهور نیز پوشیده می شوند. الیزابت تیلور، ویکتوریا بکهام و جسیکا سیمپسون نیز از طرفداران اصلی این سنگ های قیمتی هستند.

زمرد

زمرد

نام انگلیسی زمرد،«Emerald»  از واژه یونانی «Smaragdus» به معنای «سبز» گرفته شده است. این جواهر خیره کننده از ماده معدنی بریل ساخته شده و رنگ سبز پر جنب وجوش خود را از کروم یا وانادیوم می گیرد. رنگ سبز زمرد مترادف با زندگی جدید، طبیعت و خوش شانسی است. امروزه، زمرد ها نمادی از زیبایی، عشق، تجملات و ثروت هستند و بسیاری از زنان نمادین مانند ملکه الیزابت دوم، جکی اوبناسیس و الیزابت تیلور آن را در جواهرات خود استفاده می‌کنند.

معرفی 17 مدل پرطرفدار گردنبند یاقوت و زمرد در بین خانم ها و دختران جوان

هنگامی که یاقوت ها و زمرد ها در کنار فلزات گران بهایی مانند طلا یا پلاتین قالب گیری می شوند، زیبایی فوق العاده ای به آن ها می بخشند. در ادامه چندین طرح پرطرفدار از ترکیب این دو سنگ زیبا و یا هر کدام به تنهایی در گردنبند های جواهرات را آورده ایم تا از زیبایی های گردنبند یاقوت و زمرد برخوردار شوید.

یاقوت اشکی

  • گردنبند یاقوت اشکی کلاسیک

یک سنگ یاقوت سرخ گلابی شکل که به رنگ قرمز خونی همراه با یک الماس گرد سفید که با طلای سفید تزئین شده است، قطعاً یک ترکیب فوق العاده برای پوشیدن در شب های مهتابی است. زیبایی سنگ های قرمز و سفید که به تنهایی روی گردن قرار داده شده اند، بسیار تپنده به نظر می رسند.

  • گردنبند یاقوت با روکش طلا برای خانم ها

گردنبند یاقوت با پایه و زنجیر طلا یکی از گنجینه هایی است که هر زنی آرزو دارد داشته باشد. شکوه قرمز یاقوت سرخ نیز به عنوان دارایی زیبایی زنانه است. یک یاقوت با برش ریز و طراحی بیضی شکل با طلای زرد تیره به همراه دایره ای از الماس های ریز تعبیه شده، بسیار خیره کننده به نظر می رسد. فراموش نکنید، یاقوت گلابی شکل که در مرکز گردنبند آویزان شده است، یک طرح عالی را ایجاد می کند.

یاقوت

  • گردنبند سبک قدیمی با تزیین سنگ یاقوت

جواهرات کلاسیک با جلوه اصلی سنگ یاقوت می توانند ظاهر شما را زیباتر کنند. سنگ های یاقوت به طور هنرمندانه ای به شکل مهره ها و اشکال مسطح و طرح دار بزرگ تراش خورده اند و در کنار یکدیگر، درنهایت به گردنبند هایی زیبا تبدیل می شوند. یک گردنبند با سنگ های یاقوت مسطح نه تنها می تواند جلوه ای غنی به لباس شما ببخشد، بلکه با لباس شما نیز زیبا و هماهنگ به نظر می رسد.

  • طرح گردنبند زمرد یاقوتی طلا

وقتی در مورد سنگ صحبت می کنیم، نام زمرد و یاقوت اغلب اول است. ترکیب زمرد، یاقوت و الماس همیشه یک گردنبند یاقوت و زمرد خارق العاده ایجاد می کند. گردنبند ساخته شده با یاقوت و زمرد که با طلا همراه است نه تنها یک گردنبند عالی است که هر خانمی در یک مهمانی شبانه را موردتوجه همه قرار می دهد، بلکه شکل های نامنظم زمرد و یاقوت، این ست را زیباتر و جذاب تر می کند.

  • گردنبند یاقوت دوتایی قو

طرحی زیبا از دو قو و درخشش دو یاقوت سرخ در داخل آن ها به همراه پایه پلاتینیوم، این قو های یاقوتی گرانبها را به طرز خاصی دوست داشتنی تر می کند. چهره قو ها که رو به روی هم هستند و یک قلب را می سازند، بیانگر احساسات دو عاشق به یکدیگر است و می تواند یک هدیه مناسب برای عشق زندگی هر مرد جنتلمنی باشد.

زمرد

  • گردنبند سنگی یاقوتی شکل قلب همراه با الماس

گردنبند بزرگ قلب و یاقوت سرخ ظاهر شما را جذاب و شما را کانون توجه نگاه ها می کند. طراحی خاص قلب های یاقوتی ظاهر جذاب هر خانمی را افزایش می دهد. یک لباس مجلسی پرزرق وبرق با یقه باز با هر رنگی به همراه این گردنبند، تنها چیزی است که برای آب کردن قلب های بیشمار نیاز دارید. این طرح همچنین به شکل گردنبند یاقوت و زمرد قابل اجرا است.

گردنبند

  • گردنبند آویز یاقوت بیضی به سبک وینتیج

یک یاقوت بیضی شکل در اندازه بزرگ که بین قاب الماس قرار دارد، همراه با یک یاقوت کوچک با همان طرح درست بالای آن، افسانه ای به نظر می رسد. رنگ قرمز – سرمه ای یاقوت، میل عشق را آشکار می کند. هر خانمی می تواند در لباس قرمز بسیار جذاب به نظر برسد، به خصوص یک لباس شیک کوتاه که کاملا با چنین گردنبند دلپذیری ست می شود.

  • گردنبند آویز ماهی نقره و یاقوت

یک آویز یاقوت قدیمی بسیار شیک به نظر کاملا خارج از طراحی روز جهانی است که می تواند ظاهر شما را برجسته کند. ماهی که از گل های زمستانی می ریزد که با نقره استرلینگ یا طلا سفید طراحی شده است، یاقوتی را به شکل بیضی حکاکی می کند. این فکر به خودی خود جلوه ای برجسته به گردن می آورد. چنین گردنبند بی نظیری می تواند انتخابی برای خانم ها و آقایان باشد.

  • گردنبند کریستال قرمز یاقوتی

در بین انواع گردنبند یاقوت و زمرد، این مورد به طرز ویژه ای خاص و مخصوص سلایق خاص است. این گردنبند هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است. در طراحی این مدل، یک یاقوت برش کریستالی است که با یک قاب تراش دار طلا سفید یا نقره احاطه شده و کریستال یاقوت نوک تیز را بیشتر در معرض توجه قرار می دهد.

  • گردنبند یاقوتی فیلگیرین

سنگ جواهر یاقوت ارغوانی یکی از بهترین سنگ ها در بین انواع یاقوت است. ترکیب یاقوت سرخ و ارغوانی در دو ردیف با یک آویز فیلیگرینی که به خوبی طراحی شده است، جلوه ای زیبا و سلطنتی دارد.

  • گردنبند مهره های یاقوت حکاکی شدهreal

ظاهر دانه های یاقوتی این گردنبند به شما احساس خوبی از حضور سنگ های قیمتی بر روی گردنتان می دهد. تعداد زیاد یاقوت ها، این گردنبند را در بین انواع گردنبند یاقوت و زمرد به یک گردنبند شیک، سنگین و پر جلوه تبدیل کرده است.

  • طرح گردنبند یاقوت و الماس

طراحی این گردنبند با یاقوت های فانتزی و الماس های گرد، نصب شده بر روی طلای 18 عیار، از آن یک گردنبند شایان ستایش می سازد. نمای جلوی گردنبند بزرگ است و تمام گردن را می پوشاند و آن را به زیوری خاص و مناسب برای لباس های دکلته می کند.

  • گردنبند مروارید سفید و یاقوت سرخ

یک یاقوت به شکل بیضی در مرکز گردنبند می تواند مرکز جذابیت باشد و کسی نمی تواند به آن بی توجه باشد. یک یاقوت بزرگ در میان مروارید های سفید احساس یافتن یک گنج را به ببیننده منتقل خواهد کرد.

  • گردنبند یقه بلند یاقوتی طرح ملکه

گردنبند طرح ملکه برای هر خانمی یک دارایی شگفت انگیز محسوب می شود. زیبایی یاقوت های تراش خورده به شکل مارکیز به شما نگاهی متمرکز به جواهر می دهد. یاقوت های تراش مارکیز از سایر اشکال این سنگ متمایز به نظر می رسند و هنگامی که با الماس های سفید تزیین می شوند، زیبایی بیشتری خواهند داشت.

عروس هندی

  • گردنبند یاقوت و طلا عروس هندی

یک گردنبند عروس هندی یاقوت سرخ، یک یا چند ردیف یاقوت سرخ است که بر روی زنجیر طلا زرد قرار می گیرد. این گردنبند گاهی می تواند ترکیب یاقوت و زمرد باشد و یک گردنبند یاقوت و زمرد چشم نواز را برای عروس های هندی به ارمغان بیاورد.

  • گردنبند های زمرد گلابی شکل یا اشکی

سنگ زمرد گلابی شکل چشمگیر که در یک زنجیر نقره یا طلا سفید قرار دارند، در عین سادگی می تواند بسیار شیک و زیبا باشد. سنگ های قیمتی زمرد با تراش کوسن، یک طرح قدیمی هستند. همراه کردن زمرد برش کوسن با الماس، یکی از اجزای اصلی این طرح است.

زمرد

  • گردنبند زمرد مربعی با نگین های دور الماس

مانند گردنبند های یاقوت، این گردنبند زمرد نیز از یک قطعه زمرد تراش خورده در وسط و تعدادی الماس تراش خورده کوچک در دور تا دور آن تشکیل شده است. پایه و زنجیر این مدل بیشتر از طلا سفید است که ترکیب زیبایی در کنار رنگ سبز زمرد دارد.

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
محمد علی صابونی
منبع
soroury

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا