موضوعات داغ

چشمک « سوپر توپ طلا » به لیونل مسی

حسرت رونالدو با تصمیم مهم فرانس فوتبال

خلاصه نوشته
  • دی استفانو در طول یک دهه اقامت خود در پایتخت اسپانیا، دو توپ طلا، یک جام بین قاره‌ای، یک قهرمانی جام جهانی، دو کوپا آمریکا، هشت قهرمانی لالیگا، یک کوپا اسپانیا، پنج جام اروپایی متوالی بین سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ به دست آورد. با توجه به کلکسیون فوق‌العاده‌اش از جام‌ها، جایزه سوپر توپ طلای دست‌نیافتنی به او داده شد
  • جایزه Super Ballon d’Or در فوتبال نادرترین جایزه انفرادی است که به بهترین بازیکن ۳۰ سال گذشته اهدا می‌شود، و این جایزه تنها در صورتی که مدعی شایسته‌ای برای آن وجود داشته باشد، به او اهدا خواهد شد

سوپر توپ طلا ؛ رونالدو یا مسی ؟

گفته می شود لیونل مسی کاپیتان افسانه ای آرژانتین به دلیل درخشش در سه دهه اخیر و قهرمانی در جام جهانی، سوپر توپ طلا به او اهدا خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل تلویزیون الماس، لیونل مسی در یک سال اخیر روزهای فوق العاده ای را با تیم ملی آرژانتین سپری کرد. او که همیشه مورد انتقاد کارشناسان درباره عدم نتیجه گیری با تیم ملی بود، در سال ۲۰۲۱ موفق شد قهرمان کوپا آمریکا شود تا بالاخره طعم قهرمانی با لباس آرژانتین را بچشد. آنها سپس با پیروزی مقابل ایتالیا، قهرمان اروپا به قهرمانی فینالیسیما رسیدند و سپس در جام جهانی فوق العاده ظاهر شدند و کاپ طلایی فیفا را بالای سر برند.

رونالدو

مسی در حال حاضر با ۳۴ قهرمانی در رده دوم بیشترین دارندگان جام قهرمانی در بین بازیکنان جهان است و فقط دنی آلوز یک قهرمانی از او بیشتر دارد و این در حالی است که آلوز تاکنون قهرمان جام جهانی نشده است.

مسی که ۷ توپ طلا جهان را در کارنامه دارد، در ۳۰ سال اخیر عملکرد خیره کننده ای داشته و موفق شد در سه دهه اخیر برنده توپ طلا شود و به همین دلیل فرانس فوتبال تصمیم دارد جایزه سوپر بالن دیور را به او اهدا کند.

جایزه سوپر توپ طلا (Super ballon dor) زمانی اهدا می‌شود که یک بازیکن عملکرد خیره کننده ای در ۳۰سال گذشته داشته باشد.

حالا فرانس پرس قصد دارد پس از حدود ۴۰ سال، بار دیگر این جایزه ارزشمند و نادر را به لیونل مسی اهدا کند. گفته می شود فیفا نیز قصد دارد توپ طلای ۲۰۲۲ را بدون نظرسنجی به لیونل مسی اهدا کند.

مسی

اولین سوپر توپ طلا به چه کسی رسید؟

جایزه Super Ballon d’Or در فوتبال نادرترین جایزه انفرادی است که به بهترین بازیکن ۳۰ سال گذشته اهدا می‌شود، و این جایزه تنها در صورتی که مدعی شایسته‌ای برای آن وجود داشته باشد، به او اهدا خواهد شد.

تا کنون، تنها یک جایزه از این دست اهدا شده است. زمانی که آلفردو دی استفانو، مهاجم سابق رئال مادرید، در دسامبر ۱۹۸۹ برنده سوپر توپ طلا شد، زمانی که او در برابر رقابایی سرسخت مثل میشل پلاتینی، اسطوره فرانسوی و یوهان کرایف، ستاره هلندی، به عنوان قهرمان مجله فرانس فوتبال، انتخاب شد.

آلفردو دی استفانو که به عنوان یکی از پرکارترین مهاجمان نسل خود شناخته می شود، در ۳۹۶ بازی برای رئال مادرید ۳۰۸ گل به ثمر رساند.

دی استفانو در طول یک دهه اقامت خود در پایتخت اسپانیا، دو توپ طلا، یک جام بین قاره‌ای، یک قهرمانی جام جهانی، دو کوپا آمریکا، هشت قهرمانی لالیگا، یک کوپا اسپانیا، پنج جام اروپایی متوالی بین سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ به دست آورد.

با توجه به کلکسیون فوق‌العاده‌اش از جام‌ها، جایزه سوپر توپ طلای دست‌نیافتنی به او داده شد.

در آن زمان قرار بود جایزه Super Ballon d’Or به بهترین فوتبالیست اروپایی داده شود. با این حال، آلفردو دی استفانو علیرغم اینکه در آرژانتین متولد شده بود، به دلیل داشتن پاسپورت اسپانیایی، آن را به دست آورد.

در همین حال، جایزه توپ طلا برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ اهدا شد، زمانی که استنلی متیوز از بلکپول آن را به دست آورد. از آن زمان تاکنون، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به ترتیب هفت و پنج بار جایزه انفرادی را دریافت کرده‌اند که بیشترین تعداد در بین بازیکنان را دارند.

آلفردو دی استفانو

انتظار می‌رود چه کسی برنده دومین جایزه سوپر توپ طلا شود؟

در دوران معاصر، اگر بتوان یک فوتبالیست را به اندازه کافی برجسته دانست که جایزه سوپر توپ طلا را به دست آورد، باید کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی، دو اسطوره فوتبال امروز باشند که با عملکردهای مسحورکننده عناوین زیادی به دست آورده‌اند.

قبل از جام جهانی ۲۰۲۲، تنها جامی که در کابینه هر دو بازیکن وجود نداشت، جام جهانی بود. در حالی که آرژانتین لیونل مسی تمام مسیر را طی کرد، پرتغال رونالدو در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مراکش حذف شد.

مسی همچنین جایزه توپ طلا را به لطف نمایش های چشم نواز خود در قطر ۲۰۲۲ به دست آورد، جایی که او هفت گل و سه پاس گل به نام خود ثبت کرد.

با این وجود، لیونل مسی پس از کسب هر افتخار فردی و تیمی که می توانست در دوران درخشان خود کسب کند، اکنون می تواند جایزه سوپر توپ طلا را به دست آورد.

بنظر شما سوپر توپ طلای فوتبال جهان به کدام بازیکن می رسد؟ کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی؟

رونالدو

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

 

گرد آورنده
محمد علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا