موضوعات داغ

فرهاد سینائی : پایان دوران امپراتوری پدر فرزندی در صنعت طلا ، جواهر و طلا فروشی

آکادمی طلا به مانند الماس در نمایشگاه های طلا و جواهر می درخشد

خلاصه نوشته
  • فرهاد سینائی : نمی دانم بگویم خوشبختانه یا متأسفانه با توجه به حساسیتی که در این شغل وجود دارد و حالا به قول یکی از همکاران سیستم طلا فروشی ها سیستمی هست که به قول معروف سیستم امپراتوری است ، پدر فرزندی است و معمولا غریبه ها را خیلی کم درون خود راه می دهند و جوان ها و علاقه مندانی که می خواهند وارد صنف طلا و جواهر شوند معمولا از طریق سیستم استاد شاگردی به چالش برخورد می کنند و موفق نمی شوند
  • فرهاد سینائی : پس از پایان دوره به هنرجویان 2 عدد گواهینامه تقدیم می کنیم . یکی گواهینامه موسسه آکادمی طلا و دیگری معرفی و ثبت نام هنرجوها به سازمان فنی و حرفه ای که پس از قبولی در آزمون گواهینامه فنی و حرفه ای برایشان صادر می شود

آکادمی طلا شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کند

گفت و گوی اختصاصی تلویزیون الماس با فرهاد سینائی، مدیرعامل و بنیانگذار موسسه آکادمی طلا در نمایشگاه تخصصی و بین المللی طلا ، نقره ، جواهر و گوهرسنگ‌ ها شیراز استان فارس

درخشش آکادمی طلا در نمایشگاه های طلا و جواهر

آکادمی طلا به مانند الماس در نمایشگاه های طلا و جواهر می درخشد

فرهاد سینائی ، مدیرعامل موسسه آکادمی طلا ، مربی و مدرس مرجع در شغل طلا فروشی و فروشندگی طلا ، نویسنده 6 کتاب ارزشمند در صنف طلا و جواهر و مدرس دانشگاه است که با او گپ و گفتی خودمانی در غرفه این موسسه در نمایشگاه طلا و جواهر داشتیم.

آکادمی طلا چه دوره هایی در صنف طلا و جواهر برگزار می کند؟

موسسه آکادمی طلا ، تنها موسسه ای است که به صورت تخصصی دوره هایی در زمینه شغل طلا فروشی و فروشندگی طلا برگزار می کند .

دوره اصلی فروشندگی طلا و جواهر است و دوره هایی مثل ، شناخت سکه و تشخیص سکه های بانکی از غیر بانکی و دوره های حسابداری طلا به روش دستی و دفتری ، دوره هایی هستند که ارائه می دهیم. همچنین در آینده یکسری دوره های تکمیلی در صنف طلا و جواهر برگزار خواهیم کرد .

چه محصولات و خدماتی در کنار دوره های آموزشی به هنرجویان ارائه می دهید؟

در کنار دوره های آموزشی که برگزار می کنیم در واقع یکسری منابع آموزشی هست که کتاب های ارزشمند که گفتم تقدیم علاقه مندان صنف طلا و جواهر می کنیم . اگر که خیلی خلاصه بخواهم خدمت تان بگویم 6 عدد کتاب هست که در زمینه صنف طلا و جواهر تألیف کردم .

آیا محصولاتی که دارید ، کتاب هایی که دارید فایل های صوتی و الکترونیکی آنها هم موجود است ؟

در حال حاضر این 6 عنوان کتاب هم نسخه چاپی هم فایل الکترونیکی یعنی نسخه پی دی اف آن ها موجود است . ولی در سال آینده یعنی سال 1402 برنامه داریم برای برخی از این کتاب ها در صورت امکان نسخه های صوتی آماده کنیم و در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار بدهیم .

پس از پایان دوره ها به هنرجویان چه گواهینامه هایی ارائه می دهید ؟

پس از پایان دوره به هنرجویان 2 عدد گواهینامه تقدیم می کنیم . یکی گواهینامه موسسه آکادمی طلا و دیگری معرفی و ثبت نام هنرجوها به سازمان فنی و حرفه ای که پس از قبولی در آزمون گواهینامه فنی و حرفه ای برایشان صادر می شود . با کمک این گواهینامه ها می توانند برای جواز کسب از طریق اتحادیه مربوطه اقدام کنند .

جوان ها و علاقه مندانی که می خواهند وارد صنف طلا فروشی شوند از چه راه هایی می توانند اقدام کنند ؟

برای علاقه مندان و دوستانی که می خواهند وارد حوزه شغلی طلا فروشی و فروشندگی طلا شوند معمولا 2 راه وجود دارد . یک راه سنتی است که از قدیم الایام در واقع مشخص بوده ، روش سیستم استاد شاگردی بوده ، به طوری که مثلا می توانند در واقع در مغازه طلا فروشی برای مدتی مهارت های لازم را یاد بگیرند بلکه بتوانند کسب و کارشان را راه اندازی کنند .

اما حالا نمی دانم بگویم خوشبختانه یا متأسفانه با توجه به حساسیتی که در این شغل وجود دارد و حالا به قول یکی از همکاران سیستم طلا فروشی ها سیستمی هست که به قول معروف سیستم امپراتوری است ، پدر فرزندی است و معمولا غریبه ها را خیلی کم درون خود راه می دهند و جوان ها و علاقه مندانی که می خواهند وارد صنف طلا و جواهر شوند معمولا از طریق سیستم استاد شاگردی به چالش برخورد می کنند و موفق نمی شوند . در این قضیه این جاست که نقش ما پررنگ  تر می شود و ما به عنوان منتور و مربی کمک شان می کنیم که بتوانند مهارت های لازم را در این حوزه یاد بگیرند که ان شاءالله بتوانند در کمترین زمان ممکن وارد این حرفه و شغل بشوند و در واقع کمک شان می کنیم که با مهارت هایی که یاد می گیرند با آگاهی و دانش کافی وارد این صنف شوند و بتوانند کسب و کارشان را به راحتی راه اندازی کنند و در واقع تا جایی که بتوانیم کمک شان می کنیم که با بازار و صنف طلا و جواهر ارتباط بگیرند .

دوست دارم از برگزارکننده نمایشگاه طلا و جواهر شیراز جناب آقای دکتر فرهادی و آقای بندرچی تشکر و قدردانی کنم و بابت زحماتی که جهت برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر کشیدند تشکر کنم . خیلی ممنون و متشکرم.

نمایشگاه بین المللی طلا ، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها استان فارس ( شیراز )

تلویزیون الماس اولین استارت آپ رسانه ای در صنعت طلا ، جواهر ، نقره ، ساعت و آنتیک ایران

گرد آورنده
محمد علی صابونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا