موضوعات داغ

جواهرات و فنگشویی

آیا سنگ‌ ها خاصیت درمانی دارند؟

خلاصه نوشته
  • برخی تأثیر درمانی سنگ¬ها را کاملا وابسته به تلقین‌های ذهنی مداواکننده می‌¬دانند. از طرف دیگر وقتی مواردی جنبه ذهنی و انرژی به خود می¬گیرد و از حالت غیر ملموس خارج می¬شود و نمی‌توان آن را به‌طور کامل با شواهد و مدارک سنجید، ممکن است در برخی موارد رنگ خرافات به خود بگیرد.
  • اعتقاد به سنگ درمانی تا حدی شبیه به اعتقاد به سایر موارد متافیزیکی مانند روح است. هستند کسانی که به وجود روح اعتقاد ندارند و همواره با دیگر افراد که معتقد به روح هستند در چالش هستند.

دانستنی جواهرات

جواهرات و فنگشویی

سنگ درمانی، خرافات یا واقعیت!

آیا سنگ‌ها خاصیت درمانی دارند؟
تاریخچه سنگ درمانی

استفاده از خواص سنگ‌ ها در درمان یا سنگ درمانی ( Gem Therapy ) برخلاف استقبال گسترده مردم دنیا در سال­‌های اخیر، اصلا موضوع جدیدی نیست. شواهدی وجود دارد که از دیرباز و در طول تاریخ، مردم تمدن‌های مختلف از سنگ‌­ها برای مقاصد درمانی، محافظت خود در برابر بلایای طبیعی و تأثیرات نامطلوب عوامل محیطی و حتی انرژی­‌های منفی استفاده می­‌کردند. قدیمی­‌ترین گزارش‌های استفاده از سنگ­‌های قیمتی و گوهرها مربوط به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است که در آن مردم هند باستان و سومر، خواص برخی گوهرها را به کار می‌بستند. همچنین مردم چین باستان نیز کتاب‌های زیادی را در مورد خواص گوهرها نگارش نموده‌­اند.

جواهرات و فنگشویی

سنگ درمانی، خرافات یا واقعیت!

البته به طور قطع نمی‌توان خواص شگفت‌انگیز سنگ‌ها را تأیید یا آن را رد کرد. چرا که از یک طرف تأثیر انرژی­‌های مختلف بر روی دردها و امراض ثابت شده است. در این دنیا هر ماده­ای از جمله سنگ­‌ها دارای انرژی‌های مختلف هستند. همچنین تأثیر متقابل انرژی و ماده نیز از مباحث علمی فیزیک و فیزیک کوانتوم است. به هر حال ممکن است انرژی‌های مختلف در برخی مواد نظیر سنگ‌­ها بیشتر باشد که این سبب تأثیر آنها در موارد خاص باشد.

در علم پزشکی نیز در حال‌حاضر، در بخش رادیوگرافی و رادیوتراپی از مواد رادیواکتیو استفاده می‌شود. پس وجود این خواص و استفاده از انرژی موجود در آنها اثبات شده است و در حال حاضر از آن استفاده می‌شود. البته نمی­‌توان از اثر تلقین­های ذهنی نیز چشم­‌پوشی کرد. برخی تأثیر درمانی سنگ­ها را کاملا وابسته به تلقین‌های ذهنی مداواکننده می‌­دانند. از طرف دیگر وقتی مواردی جنبه ذهنی و انرژی به خود می­گیرد و از حالت غیر ملموس خارج می­شود و نمی‌توان آن را به‌طور کامل با شواهد و مدارک سنجید، ممکن است در برخی موارد رنگ خرافات به خود بگیرد.

سنگ درمانی

تاثیر سنگ‌ها بر چاکراها

در کشورهای اروپایی و امریکا، مراکزی به‌عنوان Gem Therapy وجود دارد. پایه و اساس کار آنها بر اساس هفت چاکرای بدن که هفت رنگ دارد، است. بر اساس رنگ‌های موجود، تعدادی سنگ را به ترتیب می‌چینند و نوری را از این سنگ‌ها عبور می‌دهند. این نور بر روی بدن انسان تابانده می‌شود و معتقدند که با تاباندن این نورها می‌توانند انرژی این هفت چاکرا را متعادل سازند. چون معتقدند که تعادل رنگ چاکراها به هم خورده و با تاباندن رنگ روی سطح موردنظر، تعادل به آن باز می‌گردد. عده بسیاری نیز معتقدند که تعادل بین این هفت چاکرا باعث وجود سلامت روحی، روانی و جسمی در انسان می‌شود.

خرافات یا واقعیت

سخن آخر

پس باید حواسمان باشد که اسیر خرافات نشویم. اما در کل می­‌توان گفت که اعتقاد به سنگ درمانی تا حدی شبیه به اعتقاد به سایر موارد متافیزیکی مانند روح است. هستند کسانی که به وجود روح اعتقاد ندارند و همواره با دیگر افراد که معتقد به روح هستند در چالش هستند.

Gem Therapy

الماس تی وی اولین استارت آپ رسانه‌ای در صنعت طلا، جواهر، نقره، ساعت و آنتیک ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا