موضوعات داغ

دانستنی جواهرات

5 روش « رينی هريش » کارشناس جواهرات برای تشخيص الماس اصل

خلاصه نوشته
  • الماس حقيقی در آب فرو ميرود
  • الماس يکي از سخت‌ترين سنگ‌های جهان به راحتی و با استفاده از يک سطح خشن دچار سايش نمي‌شود

5 روش تشخيـص الماس اصل

دانستنی  جواهرات

يکی از رايج ترين سوالاتی که جواهرشناسان مطرح می کنند روش تشخيص الماس اصل از بدل است . در اين مطلب با « رينی هريش » در مورد روش های شناخت يک الماس واقعی از بدل صحبت کرده‌ايم. شما با راهنمايی های اين متخصص و کارشناس به راحتی می توانيد يک سنگ قيمتی اصل را از بدل آن تشخيص دهيد. خانم رينی به عنوان يک کارشناس جواهرات می گويد: هر کس بدون داشتن حتی کمترين تخصص در اين زمينه می تواند به وسيله‌ اين ۵ روش الماس اصلی را از تقلبی تشخيص دهد .

المـاس اصـل

۱- استفاده از لوپ

الماس‌ های حقيقی که از معادن استخراج می شوند اغلب دارای ناخالصی هايی هستند که به کمک لوپ قابل مشاهده می باشند. « کيوبيک زيرکونيا » فاقد هرگونه ناخالصی است به همين دليل، الماس‌ های آزمايشگاهی ( که می بايستی بسياری از آزمايشات را پشت سر بگذارند ) نيز دارای اين ناخالصی ها نيستند.

الماس‌های حقيقي

۲- سايش الماس اصل با استفاده از پارچه و يا کاغذ

اين يکی از ساده‌ ترين راه‌های تشخيص الماس اصل از الماس بدلی است. از آنجايی که الماس يکی از سخت‌ترين سنگ‌ های جهان به راحتی و با استفاده از يک سطح خشن دچار سايش نمی شود. اگر سنگ قيمتی شما بعد از انجام اين کار بدون هيچ خط و خطوطی باقی ماند شما يک الماس بی عيب و نقص داريد.

سايش الماس اصل

۳- استفاده از بخار دهان

برای اين کار الماس را به مدت ۴ الی ۶ ثانيه مقابل دهان خود نگه داشته و به آرامی ‌‌به آن بدميد. اگر الماس شما بعد از رفع بخار‌هايی که به واسطه‌ی برخورد هوا با آن ايجاد شده است دوباره مثل سابق شفاف باشد الماس شما واقعی است.

الماس واقعی

۴- استفاده از انعکاس نور

الماس سنگ درخشانی است و به راحتی انعکاس نور را نشان می دهد با توجه به تصوير ميتوانيم رنگ‌هايی که از الماس واقعی منتشر ميشود را بشناسيد.

الماس سنگ درخشانی است

۵- قرار دادن الماس در آب

الماس حقيقی در آب فرو ميرود، اما الماس تقلبی بر روی سطح آب شناور ميماند.

قرار دادن الماس در آب

تلویزیون اینترنتی الماس اولین استارت آپ رسانه‌ای در صنعت طلا، جواهر، نقره، ساعت و آنتیک ایران

منبع
مجله طلا و جواهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا