موضوعات داغ

صادرات الماس تحریمی روسی در سکوت

آلروسا به بازارهای جهانی بازگشت

خلاصه نوشته
  • کمبود ناگهانی سنگ موجب شد قیمت‌های الماس جهش پیدا کند، مخصوصا برای گوهرهای کوچک تر و ارزان تر که آلروسا در تولید آنها تخصص دارد.
  • آلروسا یک سوم الماس غیرصیقلی جهان را تامین می‌کند و این صنعت ۸۰ میلیارد دلاری به دلیل اینکه برش دهندگان، صیقل دهندگان و بازرگانان برای پیدا کردن راه هایی جهت خرید از روسیه گرفتار شده بودند، در هرج و مرج گیر کرده بود چراکه بانک‌ها نمی‌توانستند یا نمی خواستند این پرداخت‌ها را تامین مالی کنند.

آلروسا به بازارهای جهانی بازگشت

صادرات الماس تحریمی روسی در سکوت

 وحشتی که در سال جاری میلادی دنیای الماس را فراگرفته بود، شروع به محو شدن می‌کند چراکه غول معدنی روسیه، آلروسا در سکوت صادرات خود را به سطوح پیش از جنگ با اوکراین احیا کرده است.

به گزارش تلویزیون الماس، به نقل از بلومبرگ، آلروسا یک سوم الماس غیرصیقلی جهان را تامین می‌کند و این صنعت ۸۰ میلیارد دلاری به دلیل اینکه برش دهندگان، صیقل دهندگان و بازرگانان برای پیدا کردن راه هایی جهت خرید از روسیه گرفتار شده بودند، در هرج و مرج گیر کرده بود چراکه بانک‌ها نمی‌توانستند یا نمی خواستند این پرداخت‌ها را تامین مالی کنند.

کمبود ناگهانی سنگ موجب شد قیمت‌های الماس جهش پیدا کند، مخصوصا برای گوهرهای کوچک تر و ارزان تر که آلروسا در تولید آنها تخصص دارد.

به گفته افراد مطلع، اکنون پس از ماه‌ها کاهش شدید فروش به دلیل مواجهه با تحریم‌های آمریکا، آلروسا به فروش بیش از ۲۵۰ میلیون دلار الماس در ماه بازگشته است و فروش در حال حاضر تنها ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار در ماه کمتر از سطح قبل از جنگ است.

این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که از آنجایی که برخی از بانک‌های هندی در مورد نحوه تسهیل تراکنش‌ها با ارزهای غیر از دلار آمریکا راحت‌تر عمل می کنند، فروش دوباره آغاز شده است.

بیشتر سنگ‌های روسی به سمت تولیدکنندگان در هند می‌روند. افراد مطلع همچنین گفتند که آلروسا به خریداران در هند و اروپا عمدتاً در ازای روپیه الماس می‌فروشد.

تلویزیون اینترنتی الماس اولین استارت آپ رسانه‌ای در صنعت طلا، جواهر، نقره، ساعت و آنتیک ایران
گوینده: بهاره گائینی
گرد آورنده
گوینده: بهاره گائینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا